Ikväll…

Standard

Ikväll är det dags för andra semin i mello och det är klart att jag ska titta. Åtminstone ett tag för det slutar klockan 23 och det är alldeles för sent för lilla mig. Jag är kvällstrött jag!
Dessutom ska jag och dottern upp tidigt för att, åter igen, åka in till Svea Hovrätt. I morgon är det dags för sammanfattningar och slutplädering och eftersom dottern inte orkade vara med på det i TR vill hon vara med nu i stället. Jag tror att det är bra att hon är med så hon får något slags avslut och förhoppningsvis avdramatiserar det en smula.

I övrigt har det varit en bra dag både på jobbet och här hemma. Jag har varit ner en sväng till lotten och vattnat.
Visst ja, jag måste ju berätta att idag har sonen storstädat hela lägenheten och tvättat ute i tvättstugan. Dessutom har han varit i kontakt med skolan och fått en plan på vad han ska läsa inför tentorna nästa vecka. Nu verkar till och med han begripa att han måste plugga i helgen!
Men det är med sonen som det är med andra män. Inget att lita på… snart är det som vanligt igen.

I morgon bitti, innan jag och dotter åker, ska jag ställa ut exets tillhörigheter. Det han ville ha med sig från vårt, sedan tio år, gemensamma hem är en kista med minnessaker, två lådor med gamla foton innan min tid, en kasse kläder och en pärm med viktiga papper.
Å jag hoppas verkligen att han hämtar sakerna nu för det sista jag hörde ifrån honom var att ”jag ska övertala någon att hjälpa mig, så du slipper mig sen” typ.

Å jag, jag svarade inte ens… jag iddes inte!

4 responses »

  1. Ha en mysig kväll i melodins tecken.
    Ni är starka som gör detta, med dom – jättebra! Hoppas dottern får ett avslut sedan så det kan läggas bakom er i den mån det går.
    Ha det så bra ni kan imorgon! kramar!!!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

