Lördag…

Standard

Det är härligt med lördag i vanliga fall och ännu mer härlig blir den när jag får tillbringa den i mitt eget sällskap under dagen. Framåt kvällningen får jag finbesök av vännen Åsa och det kommer att bli mys.

För att jag inte ska äta en himmelens massa skit idag har jag bestämt att göra ett matinlägg som sträcker sig över dagen idag. 
För ibland räcker det inte med att jag bestämt mig, jag måste även ha koll på mig.

Dagen började med en kaffestund i sängen. Efter det blev det ytterligare en kopp och goda frukostmackan med ägg och grönt på. Efteråt en blodapelsin.

 Efter frulle var jag ut på en prommis och sen handlade jag lite gottis inför kvällen. Väl hemma blev det en lunch som inte var helt optimal, men rätt okej trots allt. Jag var superhungrig när jag kom hem så det fick bli rester från gårdagens middag.
Det blev ugnsstekt kassler med chili/lättcrémefraishesås, fullkornsris och massa grönt. Vatten till det.

Nu är det dags att göra fikonbollar till eftermiddagens mellis. Rackarns så goda de blev…
15.26  Tar mig ett litet glas rött, sätter mig i soffan och vilar mig i form. 

Under eftermiddagen har jag fixat lite småplock tills i kväll så jag orkade inte ställa mig och göra middagsmat också. Så det blev repris från lunchen!
Men vad gör det, jag har det så bra just nu! Älskart!

6 responses »

  1. Det här visar vikten av att läsa ordentligt. Satt genom min egen frukost och funderade på hur blodapelsin på macka smakade för det var så jag läste inlägget först 🙂

    Ha en jätteskön dag!

    Och jag inser att jag måste vara dödstrist för jag planerar varje matdag till sista grammet redan dagen innan…

    • Haha… det lät inte så gott, men va fasen vet jag!? 🙂
      Jag planerar oftast å älskart. Det är ju halva nöjet att planera både mat och motion.
      så inte fasen är du dötrist heller, lovar!

    • Jag gillar egentligen att äta kassler, det är så mycket tok i den. Men gott är det, tyvärr! *S*
      Jag lovar att jag har det bra. Så jäkla bra att jag åt upp resten av resterna till middag också. Jag har gjort så mycket annat i köket så jag orkade inte satsa på en middagslagning också. 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

