Bakar surt…

Standard

Jag har blivit med surdeg, supercoolt om jag får säga det själv.
För några dagar sedan så satte jag en ny och fin surdegskultur som jag nu ska vårda ömt och kärleksfullt. Den kommer snart att ge frukt till ett gott bröd. Rättare sagt i morgon är det dags.
Idag har jag tagit en del av min suris och gjort en deggrund som nu ska jäsa tills i morgon och sen är det bara att jobba med degen, jäsa, jobba lite till, jäsa, ugna och njuta.

Eftersom jag gärna går all-in så ska jag nu se mig om efter en bra baksten och en Bordelaise brödsnittare. Gärna ett par fina jäskorgar också så brödet kan få en fin yta… men sen räcker det nog.

Rågkultur

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

