Tack skatteverket, tack

Standard

Det finns saker jag trodde jag aldrig skulle säga och ”tack skatteverket” är en sådan sak. Men nu säger jag det. Tack skatteverket! Jag har nu själv fått erfara varför detta verk hamnar i topp i rankning år efter år. De har kunden i centrum och låter inte frågorna bli prestigekamper som så många andra verk.

Jag väntade, och väntade, på mina skattepengar som vilken löntagare som helst när det var dags för utbetalning. Mina vänner omkring mig fick, men inte jag! Tidigare har jag fått återbäringen i december men firman las ner december 2009 så nu skulle jag få återbäringen när alla andra fick sin!
Veckan gick men jag blev utan pengar. Då mailade jag skatteverket, besöka eller ringa var det inte tal om, och frågade vad som hänt och varför. Svar uteblev.
Då gick jag till verket och väntade i ca tre kvart innan jag fick tala med en handläggare. Hon knappade lite på datorn så där handläggaraktigt som jag själv gör och berättade att jag fortfarande hade F-skattsedel och var momsig fram till mars 2010. Jag berättade för henne att firman begravdes 2009 men förstod problemet och såg fram mot återbäringen i december.

Så igår upptäckte jag att jag hade fått in en massa pengar på mitt konto. Visserligen väntar jag arvode från bostadsrättsföreningen men det här var mer och jag kunde inte begripa vad det kunde vara.
Väl hemma så kollade jag kontot och jo visst, det var skatteåterbäringen som kommit!!
Så jag utbrister idag på samma sätt som så många andra gjorde tidigare.

PRISAD VARE GUD, HÄR KOMMER SKATTEÅTERBÄRINGEN!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

