Gott mys

Standard

Nu har jag haft min egna, ensamma och tysta myskväll. Har jag tur är den inte slut än!
Började med att skämma bort mig med en god middag. Kycklingfilé med sötpotatisstöt, eller vad jag nu ska kalla det. Gott var det i alla fall, det är huvudsaken.
Var så goda, här är receptet.

Borsta av tre sötpotatisar och ett par ”vanliga”. Halvera dem och lägg dem i en skål tillsammans med grovsalt och en halv citron. På med dubbla plastfolielager så det blir tätt och kör i mikro i ca tio minuter till en kvart.
Därefter tar du bort citronen och ”krossar” potatisen och tillsätter svartpeppar, ev. mer salt, olivolja, chili och det kryddgröna du gillar. (Jag gav självaste 17 i det gröna och det gick det också) Avsluta med att strö över lite fetaost och efter det… ät och njut!

6 responses »

  1. Hej

    Antagligen för att du like:at min blogg (tackar för det) och för att du samtidigt som du e inne på min blogg är inloggad på Facebook.. =)

  2. Pingback: … « Mies liv

    • Lägg ifrån dig misstänksamheten och prova! Sötpotatis är supergod att ungsbaka och tänker du på ditt GI så kan jag rekommendera just sötpoatatis.
      Vet inte riktigt vad jag ska jämföra smaken med… men som sagt, prova! 🙂

  3. Pingback: Vill så det värker… « Mies liv

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

